Werkwijze Werving & Selectie

Als het gaat om het vinden van de juiste kandidaat voor de functie, zijn wij er van overtuigd dat we hem of haar vinden. Persoonlijke aandacht voor de wensen van de kandidaat, eerlijkheid naar beide partijen toe en transparantie over het proces zijn daarbij essentieel voor een succesvol werving & selectietraject. Met dit in het achterhoofd heeft Up-Stream Recruitment 3 overzichtelijke service levels vastgesteld die altijd aan uw wensen en eisen voldoen!

1. De opdracht: vaststellen van de vacature

Bepalend voor het slagen van een traject is  het verkrijgen van een goed beeld van uw organisatie en specifiek de afdeling waar de vacature vacant is. Daardoor kunnen wij het beste inschatten wat voor persoonlijkheid past bij deze functie en binnen de cultuur van uw organisatie.

2. Wervingsstrategie bepalen

Met onze specifieke markt- en doelgroepkennis zetten we per functie de beste werving instrumenten voor u in. Internet, sociale media, diverse netwerken en optimale exposure spelen hierbij een belangrijke rol. De in te zetten wervingsinstrumenten zijn verschillend per functie of vakgebied en u kunt er zeker van zijn dat Up-Stream Recruitment u hierin optimaal adviseert!

3. Selectieprocedure doorlopen

Alle kandidaten worden zorgvuldig gescreend op geschiktheid. De top kandidaten worden telefonisch gescreend en worden competentiegericht geïnterviewd waarbij zowel uw harde en zachte criteria centraal staan.  Optioneel volgt een assessment. En uiteraard trekken wij de referenties voor u na.

4. Voorstellen van de kandidaat

U ontvangt een overzichtelijke aanbieding van de kandidaat die u snel kunt beoordelen. Afhankelijk van uw wens zijn we aanwezig bij het eerste gesprek met de kandidaat zodat we onze selectie eventueel kunnen aanscherpen. Gedurende het hele proces heeft u online inzicht in de voortgang van de procedure.

5. Aanstelling van de kandidaat

Als de door ons geselecteerde kandidaat bij u aan de slag kan, ontvangt u een plaatsingsbevestiging. Hierin staan de volgende zaken op een rij: persoonsgegevens, startdatum en contactmomenten.

6. Evaluatie van de bemiddeling

Bij Up-Stream Recruitment houdt de dienstverlening niet op na de aanstelling van de kandidaat. Na twee maanden houden we in overleg met u een evaluatiemoment waarbij we met u en met de kandidaat in gesprek gaan over de door ons geleverde en de door de kandidaat getoonde kwaliteit.

Door onze duidelijke servicelevels weet u precies waar u kostentechnisch aan toe bent zonder verborgen kosten!
Zelf ervaren hoe dit werkt voor úw organisatie?

 

Visit us on TwitterVisit us on FacebookVisit us on GooglePlusVisit us on Linkedin